KOPČIANSKY OKRUH 2012
Bylo to jen drobné dilema, zda se vydat do Kopčan. Trochu jsme kalkulovali s počasím, neb meteorologové dlouho strašili s velkou nepřízní, ale nakonec vyhrálo závodnické srdce a tým se na cestu na Slovač vydal. A bylo to jen fous za hranice – Kopčany leží pár kilometrů od Hodonína. Rozhodli jsme se jet, protože zkušenosti přímo ze závodů jsou k nezaplacení a žádný trenink je nenahradí.
Tentokrát s námi necestoval mechanik a tak bylo práce okolo moto a zázemí dost a dost. Naštěstí lidi okolo přírodňáků jsou suprbanda, proto není nikdy problém sehnat radu i pomoc. Zázemí jsme tentokrát postavili hned u vjezdu do depa a tak se vyhli nepříjemnosti mokré trávy. Ale dost už povídání okolo a pojďme rovnou na okruh.
Ten je v Kopčanech na první pohled zajímavý. Start je na dlouhé rovince, kde se jede maximálka. Do první levé se jde tvrdě na brzdy a točí se na koleni proti baráku. Kdo je delší, musí ze zatáčky vyjíždět po chodníku těsně podél zdi. Širší než delší nelze být, neboť tam už stojí dům a ten neuhne ani o kousek. Vůbec zajímavých zdí je okolo okruhu plno a bude to nejspíš tím, že se celou dobu jede v obci. No však se stačí kouknout na video ze závodů a vše je jasné. Po první levé je kratší rovinka na které lze hodně získat. Záleží na brždění do další levé, protože místo pro brzdy je hodně zvlněné a napojuje se zde nový asfalt. Pak následuje nejtechničtější úsek trati s překlapávačkou levá pravá levá. Je to úžasný protahovák. Ukončuje ho hrbatá levá s napojením asfaltu a výjezdem na dlouhou rovinu. Ten výjezd je moc důležitý pro rychlost na rovině, takže ve snaze hodně získat tam je možnost ztratit vše. Nehezké pády v kvalifikacích to jen potvrdily. Na rovině zabalit a tahat do poslední možné chvilky. Pak opět tvrdé brzdy a za kouzelně zeleným barákem to zalomit doleva. Následná uzounká cesta ústí do neuvěřitelného trychtýře dvou zdí a opět zlomu doleva. Tohle místo je parádní a hodně srdcová záležitost. Já to nazval: FACKA OD ZDI VPRAVO FACKA VLEVO A PLNEJ. Potom následuje dlouhá rovina k cíli. Okruh mne nadchnul je rychlý, ne tolik technický,ale má nezapomenutelný srdcovky. V kvalifikacích jsem vyjel třinácté místo na roštu.Závod je zaznamenán celý na videu a tak se podívejte. Je rozdělený na dvě poloviny a také lehce okořeněný myšlenkami, co se líhnou během jízdy.
Je škoda chybky při brždění, protože jsem mohl bojovat o deváté desáte místo. Nakonec z toho bylo tedy místo celkově jedenácté a ve Twinech páté. Závody hodnotím velmi kladně, protože se na esvéčku cítím stále líp. Trochu nám chybí rychlost na rovinách, ale to vězí ve 118 kilech které musí motorka vozit. Nadruhou stranu jsme silní v zatáčkách a taky na brzdách. V každém případě je třeba na sobě dál makat, ať je to lepší a lepší. Další možnost je v Těrlicku.