Přestavba Suzuki SV-650s (Walii #16)
1) Jakou vybrat motorku?
Lehká odpověď:
Výběr motorky byl poměrně jednoduchou záležitostí, protože ze dvou možností se vybírá lehce. Kawasaki ER-6f, nebo Suzuki SV-650s? Kawa je moc krátká a pro téměř dvoumetrového pilota nemyslitelná. Proto volba je jasná: Sůza.
Je to zajímavý návrat ke značce, protože jsem dva roky létal na Hayabuse. Výhodou Sůzy je i dobrá dostupnost náhradních dílů vzhledem k rozšířenosti tohoto typu.
3) První úprava – výfuk
S výfukem to bylo jednoduché. Reference na kluky z firmy Creptus rozhodly a tak jsem nechal udělat něco pro tuhle motorku neobvyklého. Krátkou koncovku, jež však dává bočnímu pohledu úplně jinou dimenzi. Jeho velikost, či spíše malost jsem vybral kvůli minimálnímu přesahu zepředu i z boku, což se bude jistě hodit hlavně v tlačenicích na startu a v první zatáčce. Ještě se trochu pohraje s úhlem výfuku, ale to až podle sklonu linií laminátových kapot a podle přepákování stupaček. Nový výfuk má naprosto lahodný zvuk a jeho rachot bude na tratích rozhodně zpestřením.
Rachot to dělá pořádnej, ale jede to?
4) První svezení
První lehce svižnější metry a kilometry proběhly na autodromu ve Vysokém Mýtě. Bylo to příjemné zjištění, protože jsem měl ze síly motoru trochu obavu. Ale na techničtější trati mejtského dromku se chybějící koně oproti R1 tolik neprojevili. Samozřejmě že je esvéčko limitované ve zrychlení a v maximální rychlosti, ale i se sériovým podvozkem a brzdami se dle mého neztratilo. Navíc v Mejtě jsou krátké rovinky, takže maximálka tam nehraje žádnou roli. Jeho výhodou je schopnost se zlomit vyloženě na pětníku a taky mne potěšil rám. Čekal jsem žvejkačku, ale nic takového se nekonalo. Dalo se i brzdit celkem hluboko do zatáčky, i když to se ještě vylepší po změnách podvozku a brzd. Těším se i na lepivější gumy, no ale i Dunlopy Qualifiery se nenechaly zahanbit. Zaujala mne taky jedna neobvyklost. Předek sjetej na kraj, ale vzadu cenťák panenství. Na velkejch motorkách to bývá opačně, ale to bude tím, že je vzadu na esvéčku jen 160-ka guma. Nakroužil jsem též pár kol na R1, abych ladil fyzičku a taky, abych měl porovnání.
Můj první dojem z esvéčka je hodně hodně kladný a už se těším na další svezení. To ale až po větších úpravách.
4) Hlavní přestavba
Tak hlavní přestavba je tady. Nahromadila se velká hromada dílů a ty všechny naaplikujeme na esvéčko. No tedy přesnější je naaplikují nám v motokuchyni ve Vysokém Mýtě. Firma Motocentrum B&B se o naše motorky stará už nějaký ten pátek a vzhledem k naprosté spokojenosti (rychlost práce, ceny a především stoprocentní spolehlivost) jsem jim svěřil i přestavbu a úpravy na novém závodním kousku.
Přestavba fotky
Tak tady máme fotky z hlavní přestavby. Hodně se pracovalo na tlumení: celý předek (vidle, komplet brejle, řidítka, brzdy, kolo, kotouče) je z GSXR 600 K8, a zadní centrál ze ZZR 1400. Dále se dávalo závodní přepákování stupaček od ARP, kapotáže od Motoforzy, rychloplyn Domino, plexi Puig. Vše pasovalo naštěstí celkem dobře. Jediný, zato však velký problém znamenají řidítka. Nové GSXRové jsou osazeny nízko a navíc se sklonem dolů, proto drhnou o kapoty. Buď seženu jiné – zvýšené řidítka, nebo budeme řezat kapoty.
Aaaaaaasi mě štrejchne.